• News
  • Powiat
  • Położenie
  • Starosta i Zarząd Powiatu
  • Starosta Inowrocławski
  • Historia
  • Symbole
  • Zakres działalności
  • Drogi powiatowe
  • Projekty rządowe
  • Projekty europejskie
  • Rada powiatu
  • Skład Rady Powiatu
  • Komisje
  • Sesje
  • Transmisje video z sesji
  • Protokoły
  • Młodzieżowa Rada Powiatu
  • Gminy
  • Gmina Janikowo
  • Gmina Dąbrowa Biskupia
  • Gmina Gniewkowo
  • Gmina Kruszwica
  • Gmina Inowrocław
  • Gmina Pakość
  • Gmina Rojewo
  • Gmina Miasto Inowrocław
  • Gmina Złotniki Kujawskie
  • Ciekawy Powiat
  • Dawny Powiat Inowrocławski
  • Piękny Powiat Inowrocławski
  • Turystyczny Powiat Inowrocławski
  • Powiatowe Muzeum
  • Oddział Powiatowego Muzeum – Dom Rodziny Jana Kasprowicza
  • Kontakt
  • Dane teleadresowe
  • Wydziały
  • Wydarzenia 2024
  • Styczeń
  • Luty
  • Marzec
  • Kwiecień
  • Maj
  • ROK GENERAŁA SIKORSKIEGO
  • Aktualności
  • Z życia Generała
  • Galerie
  • Listy lotniczego korespondenta
  • Konkursy
  • Dokumenty
  • Dwór w Parchaniu
  • Filmy
  • 

    Poprawić bezpieczeństwo na ruchliwym skrzyżowaniu

    dział: Bezpieczeństwo / dodano: 25 - 03 - 2022

    Z uwagi na informacje o występujących kolizjach na skrzyżowaniu dróg powiatowych - al. Niepodległości i ul. Miechowickiej z drogą gminną - ul. Janusza Kusocińskiego, Starosta Inowrocławski Wiesława Pawłowska powołała komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu dokonania analizy istniejącej organizacji ruchu oraz możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian na ww. skrzyżowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    Komisja, którą tworzą przedstawiciele zarządcy ruchu, zarządców dróg, policji, straży miejskiej oraz audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego z Katedry Inżynierii Drogowej, Transportu i Geotechniki Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich obradowała wczoraj w siedzibie starostwa przy ul. Mątewskiej.

    Przeanalizowano geometrię skrzyżowania w odniesieniu do natężeń ruchu dla każdej z dróg i na podstawie danych z policji zidentyfikowano przyczyny powstawania zdarzeń drogowych oraz ich lokalizację.

    Zdaniem komisji, doraźnym rozwiązaniem będzie budowa wysp kanalizujących wraz z elementami uspokojenia ruchu w celu redukcji prędkości na dojeździe do skrzyżowania, zastosowanie pionowego oznakowania aktywnego na wlotach o największej liczbie zdarzeń drogowych, ograniczenie prędkości wraz ze znakami ostrzegawczymi oraz usytuowanie tam pasów wibracyjno-akustycznych.

    W dalszej perspektywie rozwiązaniem byłaby przebudowa skrzyżowania ze zmianą geometrii drogi i z uwzględnieniem podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach drogowych w tej części Inowrocławia.