• News
  • Powiat
  • Położenie
  • Starosta i Zarząd Powiatu
  • Starosta Inowrocławski
  • Historia
  • Symbole
  • Zakres działalności
  • Drogi powiatowe
  • Projekty rządowe
  • Projekty europejskie
  • Rada powiatu
  • Skład Rady Powiatu
  • Komisje
  • Sesje
  • Transmisje video z sesji
  • Protokoły
  • Młodzieżowa Rada Powiatu
  • Gminy
  • Gmina Janikowo
  • Gmina Dąbrowa Biskupia
  • Gmina Gniewkowo
  • Gmina Kruszwica
  • Gmina Inowrocław
  • Gmina Pakość
  • Gmina Rojewo
  • Gmina Miasto Inowrocław
  • Gmina Złotniki Kujawskie
  • Ciekawy Powiat
  • Dawny Powiat Inowrocławski
  • Piękny Powiat Inowrocławski
  • Turystyczny Powiat Inowrocławski
  • Powiatowe Muzeum
  • Oddział Powiatowego Muzeum – Dom Rodziny Jana Kasprowicza
  • Kontakt
  • Dane teleadresowe
  • Wydziały
  • Wydarzenia 2024
  • Styczeń
  • Luty
  • Marzec
  • Kwiecień
  • Maj
  • ROK GENERAŁA SIKORSKIEGO
  • Aktualności
  • Z życia Generała
  • Galerie
  • Listy lotniczego korespondenta
  • Konkursy
  • Dokumenty
  • Dwór w Parchaniu
  • Filmy
  • 

    To będzie wizytówka miasta i powiatu!

    dział: Praca i Inwestycje / dodano: 05 - 10 - 2021

    We wtorek w siedzibie Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu odbyło się kolejne już spotkanie przedstawicieli Miasta Inowrocławia i Powiatu Inowrocławskiego w sprawie modernizacji ulic Solankowej i Świętego Ducha. Przypomnijmy, obie ważne arterie Inowrocławia mają dwóch zarządców.

    Naradzie przewodniczyli Wicestarosta Inowrocławski Tadeusz Majewski i Zastępca Prezydenta Miasta Inowrocławia Ewa Witkowska. W spotkaniu wzięli też udział naczelnicy wydziałów oraz dyrektorzy jednostek reprezentujących starostwo i miasto, którzy są bezpośrednio zaangażowani w ten ambitny, ale kosztowny projekt.

    Samorządy podpisały już wcześniej list intencyjny w sprawie wspólnej przebudowy ulic Solankowej i Św. Ducha. Teraz przystąpią do opracowania szczegółowego porozumienia, w którym określone zostaną konkretne zadania poszczególnych partnerów.

    - Porozumienie da impuls do działań czysto technicznych, a będzie ich wiele. Kluczowe jest prawo do dysponowania gruntami - powiedział wicestarosta Tadeusz Majewski.

    Żeby dysponować gruntami na ul. Solankowej należy pozyskać 17 działek należących do Skarbu Państwa i 11 działek prywatnych, w przypadku których mamy do czynienia z nieuregulowanym stanem własności.    W przypadku ul. Św. Ducha trzeba pozyskać np. 1200 m2 gruntów, które są teraz w prywatnych rękach.

    - Niestety te procedury są długotrwałe i powinniśmy wybrać optymalną - najszybszą i najprostszą, a jednocześnie zgodną z obowiązującymi przepisami metodę, jeśli chcemy w najbliższych latach zrealizować te inwestycje – oceniła zastępca prezydenta miasta Ewa Witkowska.

    Omawiano też m.in. kwestie: przyszłej organizacji ruchu, sposób połączenia historii z wymaganą obecnie nowoczesnością, czy możliwości pozyskania środków zewnętrznych. Środki unijne łatwiej i szybciej  będzie można pozyskać na remont ul. Solankowej, dlatego prace nad przygotowaniem potrzebnej dokumentacji ruszą tam prawdopodobnie nieco prędzej. Następnie tą samą ścieżką zostanie przygotowana dokumentacja przebudowy ul. Św. Ducha. Realne wydaje się zlecenie projektu na remont ul. Solankowej już w drugiej połowie przyszłego roku.  
     
    Artykuł ukazał się w Tygodniku Informacyjnym Powiatu, Miast i Gmin 1 października 2021 r.